500 reps överkropp med Kettlebell

Förra veckan gjorde jag Lofsans 500 reps för ben/rumpa. (reps = repetitioner)
 
Fick härlig träningsvärk i flera dagar sen,  ja härlig och härlig... ;).
 
Dessa 500 reps är intensiva men går fort att göra.
Man är trött så man skakar efter och det är lite min grej.
 
SÅ i helgen ville jag testa även ett överkroppspass, gjorde det med Kettlebells.
 
Denna gången fick jag dottern att fotografera lite, har då redan utfört passet så jag har trötta armar.
 
Man gör 4 varv med 40 repetitioner första varvet, 30 st andra, 20 st tredje och 10 st på det sista.
Lite vila mellan varven.
 
Jag använde mig av 8 + 12 + 18 kg KB.
Började lite lättare första varvet, tyngre de övriga varven.
 
 
Här är passet jag gjorde:
 
 
Svingar
 
 
 
 
Enarmsrodd (20,15,10,5 / arm)
 
 
 
 

Axellyft till hakan
 
 
 
 
 
Clean & jerk (20, 15, 10, 5 / arm)
(( Här hittar man ett filmklipp på den & andra övningar))
 
 
 
 
 
Tricepspress
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Grymt ! Jag borde "damma" av mina kettlebells och köra lite ute på gräsmattan :)
Trevlig kväll ! Kram

Svar: Ja gör det! Kettlebells är ju perfekt uteträning.:)
mariasfavoriter.blogg.se

2014-06-10 @ 19:51:14
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Terese

"Lånar" upplägget. :) Men får anpassa det till hantlar, då jag inte har några kettlebells. Bra övningar.

Svar: Härligt!! Det går säker lika bra med hantlar, får byta ut några av övningarna annars!! =)
mariasfavoriter.blogg.se

2014-06-11 @ 09:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0