Grillad fisk i folie med currysmör

 
 
Har haft lillebror med fam på besök och brorsonen har fyllt tre så vi firade honom lite igår med grillkalas.
 
Men själv är jag faktiskt redan lite trött på just grillat kött.
I o f har det aldrig varit en favorit utan det jag älskar med grillat är just tillbehören.
Och det brukar bli många varje gång, både såser & sallader.
 
Blev i a f sugen på Halloumi och fisk så det fick bli ett fiskpaket i folie.
Så jag blandade ihop lite i en skål som fick bli botten till paketet.
Började med att "vätska ur" auberginen & zucchinin med att strö salt på 
 skivorna några minuter, torkade sen av saltet & vätskan innan jag skar i tärningar.
Mätte inte upp grönsakerna utan här är ett tips på vad man kan ha.
 
Just grillad fisk & grönsaker är SÅ fräscht & gott tycker jag ..
och med ett smakrikt kryddsmör går det ju inte fel!!
 
  
Fiskpaket i folie
 
Zucchini
Aubergine
Paprika
Röd lök
Sparris
Soltorkad tomat
Oliver
Halloumi
Salt, peppar
Fisk ex. lax & torsk
 
Kryddsmör:
Smör
Mango/curry-krydda
Salt/peppar
 
Skär grönsaker och halloumi i tärningar, salta & peppra.
Blanda i en skål och lägg sen på ett smort ark folie.
 
På där la jag fisken. Jag hade torsk och lax i tärningar.
 
Jag gjorde ett kryddsmör som jag smaksatte med goda kryddan
Mango/curry och lite salt & peppar som jag toppade över fisken.
 
Grillade ca 15 minuter.
 
 
 
 
 
God krydda till fisk/kyckling & smör/såser ..
 
 
  Efter ca 15 min på grillen
 
 

 
 
Jag åt Cole slaw, sallad & lite vitlöksås till.
 
 
Storkusin lär lillkusin hur man gör på nya cykeln...
 

Kommentarer
Postat av: Lana

Mmm...det här vill jag också göra! Sparar inlägget! :)
Kramar!
//Lana

2014-05-04 @ 17:42:16
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Karro

Visst är det gott med grillad fisk och tillbehör, bästa.
Hur blir aubergine att grilla?
Kram

2014-05-04 @ 18:46:11
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: Karro

Visst är det gott med grillad fisk och tillbehör, bästa.
Hur blir aubergine att grilla?
Kram

Svar: Krämigt och gott tycker jag. Jag vätskade ur den lite först med salt på några minuter. Ja grillad fisk är verkligen toppen! =)
mariasfavoriter.blogg.se

2014-05-04 @ 18:46:21
URL: http://livskraft1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0