Balans & struktur

 
Nu känner jag mig i balans när det gäller träning igen.
 
Har efter jag börjat jobba på gymmet inte riktigt vetat hur jag ska lägga upp min träning.
Kan låta märkligt eftersom jag verkligen har möjlighet till all slags träning.
 
Men det är ju just det! Jag har haft svårt att välja,
det har antingen blivit VÄLDIGT mycket eller ganska lite.
 
Jag fick tag i Olga Rönnbergs bok "Styrka för kvinnor" för ett tag sen.
Faktiskt en bra bok med effektiva tips på styrketräning hemma.
Jag har ju en hel del redskap hemma så detta passar mig bra.
Har ganska bra diciplin när jag bestämt mig, så det blir verkligen gjort.
 
 
 
 
 
Så nästan varje morgon sen en månad tillbaka tränar jag något,
två av dagarna gör jag bara yoga/rörelseträning, men totalt är det nog 30-40 minuter jag tränar.
Och det är fullt tillräckligt för det är ganska intensiva pass.
 
 
Nu har jag dessutom börjat anlita en PT på mitt gym.
Mest för att lära mig tekniken mer på "riktigt" och få tips och råd.
Känner att kroppen blir lite skörare för varje år så det känns extra viktigt nu.
Har ju också min axelskada jag vill bli fri från, som det varit nu blossar den upp ganska ofta.
 
Hade min första träning i fredags och fått ett program jag ska köra efter nu.
SÅ Olga får vänta ett tag .. ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: anna

Så skönt med den där balansen. Det gör så mkt <3
Jag känner igen mig i de du skriver. Nu när jag började instruera så vet jag inte riktigt hur jag ska lägga upp allt. Det är lite rörigt för tillfället, men det ger nog med sig. Det blir helt klart mindre träning för mig. Det väger över i att jag får göra det jag älskar =) kramar

Svar: Visst är det märkligt att det blir mindre träning men som du säger också så härligt att man får göra sådant man tycker är roligt. :)
mariasfavoriter.blogg.se

2014-10-06 @ 10:55:51
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Fröken M

Kul ! jag är så imponerad av dig som har disciplinen att få passen gjorda oavsett om du är hemma eller på gymmet.
Här är mitt största "problem" att bara få på mig träningskläderna just nu... ;)

Svar: Ja det gäller ju egentligen bara att "bestämma sig" .. ;) Men vet vad du menar. Därför är det så bra att träna på morgonen för då hinner man inte hitta undanflykter. Lägger man dessutom fram träningskläderna (eller packar väskan till gymmet) så går det oftast lättare . =)
mariasfavoriter.blogg.se

2014-10-07 @ 08:08:57
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0