En köttfri julafton

För mig blev det en köttfri julafton. En av anledningarna att jag har lite "ångest" över julen är just matfrosseriet. Jag vet att det är helt upp till mig men det är svårt att begränsa och "känna efter". Tycker inte egentligen att det är så gott att blanda allt. Och varje år säger vi "nästa år tar vi inte så mycket". Sen har jag och maken olika syn på vad man ska  ha kvar så varje år står vi med lika mycket - ibland mer eftersom jag försöker förnya med lite grönare rätter.
 
Nåja, i år begränsade jag mig till att äta bara fisk & det gröna. Gjorde lite nyheter som blev uppskattade.
En lax & räktårta & en grönkålspaj med ädelost & valnötter. Dessutom min avokadosallad som jag tillsatte lite rödkål & den wokade brysselkålen med pinjekärnor.
 
Vi brukar alltid starta med det kalla som lunch. Och några timmar senare det varma. För att ännu senare ta lite ostkaka & sötsaker. Blir ändå alltför mycket mat kan jag tycka. Nåja nu är dessa dagar över.
Rätt skönt tycker jag allt! Nu är det snart nytt år med nya tag ...
 
 
 
Avokadosalladen känns matig men ändå fräsch.
 
 
och wokad bryssel här med pinjekärnor - ett måste på mitt julbord.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Minna

Åh så smarrigt!

2016-01-01 @ 18:46:55
URL: http://mittkokoshjarta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0