Snabbt KB-pass

 
 
 
 
I fredags hade jag själv tänkt träna en GymCirkel innan jag skulle hålla i mitt pass på gymmet. 
Men sjukdomar gjorde att jag även fick leda det passet jag tänkt träna själv.
 
Jag hade dock ca 40 min till förfogande innan så jag gjorde egenträning.
Och vill man få till ett bra men kortare pass är ju Kettlebells perfekt.
I gruppträningslokalen var jag och använde mig även av en skivstång (20 kg ) de sista två övningarna men det funkar även med KB.
 
 
Detta passet som var kul & svettigt fick jag till.
 
Jag gjorde 5 varv av:
 
10 svingar (dubbelhand)
10 enhandssvingar (höger + vänster)
10 clean & jerk (höger + vänster)
10 bottom up press (höger + vänster)
10 raka markklyft med skivstång
10 front squat med skivstång
 
Totalt tog det 33 minuter. Vilade ca 1 min mellan varven.
Fick upp rejäl flås och hade lite träningsvärk i axlar och armar några dagar efter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0