Egentligen ett enkelt benpass ..

... MEN med enkelt menar jag inte "lätt" utan ganska tufft. Det är bara tre övningar att fokusera på så inte mycket att hålla reda på. Tog 45 minuter att göra på gymmet för mig.
 
I a f gjorde jag detta passet ett par gånger denna veckan och haft träningsvärk i flera dagar. Särskilt i baksida lår och i rumpan som man får bra kontakt med i nedan kombination.
 
Passet hittade jag för ett tag sen hos Lofsan (Lovisa Sandström) och man väljer ut tre övningar. Jag gjorde som Lovisa benböj, sumomarklyft & benpress. Eftersom jag var på gymmet använde jag mig av skivstång. Hemma gör jag liknande med hantlar & KB.
 
Man använder en vikt där man klarar 10-15 rep, det ska vara utmanande dock. 
 
Första varvet gör man 40 repetetioner av varje övning, vilar så mycket som behövs men försök hålla 10-15 reps i taget. Övningarna görs direkt efter varandra och någon minuts vila mellan varven. Jag försöker hålla max tre set på första och andra varvet.
 
Andra varvet är det 30 repetetioner av övningarna, lika här lite vila vid behov. Nu bör det bränna lite i baken  ;)
 
Tredje varvet är antalet 20 (h ä r  känns det definitivt) och slutligen fjärde varvet 10 reps av varje övning.
 
SÅ enkelt men effektivt -  ME LIKE !!  =D
 
 
Jag har även gjort lika med överkroppsövningar. Biceps med hantlar, dips & axelpress med hantlar.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0