Tiden som gått ...

 
 
Vart tar tiden vägen .. har nog sagt det så många gånger nu.
Våren blev sommar (?) och nu är det höst. Hösten finare än sommaren tycker jag.
Sommarsemestern var väl i stora drag bra men jag saknade de fina stranddagarna. Fick endast en sådan i Sverige i år. Och då var det inte särskilt varmt. Men jag var ju en vecka på Mallorca och där var det fantastiskt varmt.
 
Jag gillar Mallorca. Denna gången var vi i Cala Bona, jag och yngsta dottern. En lugn by med fina strandpromenader. Gångavstånd till den lite större byn Cala Millor som även har den bättre stranden.
Dock bodde vi på sånt härligt hotell med 16-årsgräns. Lugnt och skönt poolområde så vi var där ofta.
Vi hyrde dessutom bil en dag och körde till den fantastiska standen Es Trenc. Det är så vackert där!!
Avslutade den dagen med att köra till Palma för att shoppa lite.
 
 
Har faktiskt hunnit med ytterligare en resa efter det. Vi (jag och fem tjejer) åkte till Kroatien, Losinji.
Tanken var att göra en träningsresa på egen hand och det gick verkligen hur bra som helst.
Losinji är en fantastisk ö som gör träning lätt. Fina strandpromenader för jogging, cykling och många strandstopp för cirkel/styrketräning blev det. Losinji är dessutom känt för sin rena och aromatiska luft har en välgörande effekt på andningen och detta kändes faktiskt. Gick väldigt lätt att springa tyckte jag.
Hotellet Punta hade dessutom gym och gruppträning man fick delta i. Vi fick ihop mellan 2-3 pass om dagen förutom en dag då vi hyrde cyklar och cyklade runt halva ön. Och vilket vatten! Den ena viken mer fantastisk än den andra, lätt att hitta badvikar där man nästan var själv. Delfiner var det gått om i vattnen, vi såg flera stycken. 
 
 
Annars i sommar har vi kört på vår trädgårds-cirkelträning. Fler deltagare blir fler stationer..  ;)  Och ännu roligare att träna! 
 
 
MALLORCA:
 
 
Kolla det magiska vattnet i Es Trenc
 
Strandpromenaden mellan Cala Bona & Cala Millor.
 
 
KROATIEN:
 På flygplatsen 
  
Träning varje dag
 
Testade Sh'bam på hotellet. Kul med dans ju ... 
 
 
Härlig pool på hotellet
 
 
 
 
 
 
 
 
Små badvikar såg man lite överallt under cykelturen.
 
 
Rödbetsjuice till frukost varje dag - så gott !!!
 
 
Väldigt god mat överrallt. Åt mycket fisk men sista dagen en ryggbiff med Gorgonzolasås.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Gud va härligt !! Och din hatt - underbar !! :)
Kram

Svar: Tack fina, svårt det här med hatt! Köpt flera stycken men vet aldrig när jag ska ha dem. Solhatt är den som är mest "självklar" .. ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2015-10-05 @ 20:46:54
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0