IronMan Kalmar 2016

 
 
 
 
Igår var det IronMan här i Kalmar. En av årets höjdpunkter för staden. Och det sjuder verkligen från tidig morgon till sen kväll.
 
Distanserna är 3.86 km simning, 180 km cykling & slutligen 42.2 km löpning.
 
Själv var på stan redan 06.25 för att se starten och jag åkte hem kl 23.40. En lång men härlig dag. Vädret var med oss alla, deltagare som publik.
 
En av deltagarna har jag lärt "känna" via blogg & Instagram. Lina Blomqvist som varit med i Kalmar sen 2011 om jag inte tagit fel. I år gjorde hon en "swin-run", dvs avstod löpningen eftersom hon födde barn i våras. Och grymma tider, simmade på 1.08 & cyklade på 6.01. Henne hoppas jag vi kommer få se mer av. 
 
Jag har även med två klasskompisar som nu gjort flera stycken bl a Viktoria Johnsson som gjorde sin 23:e IronMan, helt fantastiskt med en tid på 10:30 trots dålig mage under löpningen! Tom Danielsson som 2014 råkade ut för en allvarlig olycka, och ändå gjorde en IronMan 2015 och även igår. Sån fantastisk prestation på 10:42.
 
Men framför allt min vän Rebecca Lönn som igår gjorde sin andra IronMan och slog förra årets tid med en timme. Rebecca är bara 24 år och är helt fantastisk! Sluttid igår blev 11.46.  
 
 
Lina Blomqvist
 
 
 
 
Rebecca med det ständiga leendet ...
 
 
 
 
 
.
 
 
 
 
 
, .
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0