Grönkålschips

Faktiskt så var detta mycket godare än jag trodde ! Och med lite vitlöksdipp blir det nästan som vilka chips som helst! Blir väldigt krispigt & går säkert smaksätta med vad man gillar.

Egentligen är det ett Raw-food-recept där de ska torka i ugnen helst över natten på låg temperatur men jag hade lite bråttom så jag snabbgjorde dem.

Du behöver:

Grönkål (Spetskål  fungerar har jag läst)
2-3 msk olivolja
1 pressad vitlöksklyfta
Flingsalt
Ev paprikapulver

Riv grönkålen i bitar (tag bort den grova stjälken i mitten ) i en skål,
ha över flingsalt & ev övriga kryddor och olivolja.
Blanda om  och strö ut på plåt. In i ugnen (80-100°) ca  30 minuter,
känn efter ett de är riktigt  torkade. 

Vill du ha Raw-food ska de torka i ugnen 60° ca 8 timmar.





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0