Kräftpaj med chilikeso

 
Har haft ett gammalt recept från Arla på en räkpaj med chilikeso som vi gör ofta.
Den blir väldigt krämig och smakrik med chilikeson i.
 
Nu till gårdagens kräftskiva gjorde jag den istället med kräftstjärtar - det blev lika gott!
 
Jag severade den med bl a saffransaioli.
 
 
Så här gjorde jag:
 
Pajskal:
 
0,5 dl sesamfrön
2,5 dl mandelmjöl
0,5 dl kokosmjöl
1 msk fiberhusk
50 gr osaltat smör
1 tsk salt
 
Mixa alla ingredienserna till skalet och tryck ut i en pajform.
 
Ställ svalt i ca 30 min.
 
Grädda i ca 8 min på 200°.
 
 
Fyllning:
 
3 ägg
250 gr keso med chili
1 burk (170 gr) kräftstjärtar
2 dl smakrik ost
ca ½ dl hackad dill
 
Vispa upp äggen och blanda med chilikeson,
de avrunna kräftstjärtarna, den rivna osten och hackad dill.
 
Häll blandningen i pajskalet.
 
Grädda pajen i ca 25 min tills den har stelnat.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karoline

mums, här blev det lax paj!

Svar: Den såg jättegod ut !!
mariasfavoriter.blogg.se

2012-08-12 @ 21:09:14
URL: http://livskraft1.blogspot.com/
Postat av: Sonja

Oh, vilket gott recept Maria!!
Och vilken mumsigt skal du gjorde till den! :)

2012-08-12 @ 21:49:12
URL: http://motionwellness.blogspot.se
Postat av: Lana

Vilken läcker paj! Mums, mums! Måste nog också göra en sådan med kräftstjärtar! Tack, tack för ett gott recept! :)
Ha en toppen måndag!
Kram
//Lana

2012-08-13 @ 06:19:05
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0