Träna på julafton !!??

 
Hur gör ni - tränar ni något på julafton??
 
 
Jag brukar inte det, däremot har vi en tradition att gå ut en lång runda hela familjen.
Vi besöker några vänner och delar ut julkort, ibland har vi glögg med som vi bjuder på.
 
Men i år tänkte jag träna ett pass på morgonen innan (barnen sover nog länge ändå ;).
 
Läste på Pias blogg  att hon skulle göra ett pass som Lotta (Fokuserad energi) lagt upp.
 
 
Julaftonspasset!!!
 
13 övningar per varv = 13 min/varv.
Utrustning: ... För att göra allt enligt listan så kan man ha hantel
eller kettlebell, pilatesboll eller TRX/redcord.
ELLER så gör man varianter som inte kräver någon utrustning.
 
 Intervallset: 50 sek jobba/övning + 10 sek vila - sen till nästa övning.
 
Efter 1 varv, vila 2-3 minuter och kör sedan ytterligare 1-2 varv .
Jag tänkte mig 3 varv !!
 
Dessa övningar gör jag:
 
Enbensburpee eller burpee med rull (1,29 på klippet)
Stand kneel stand med eller utan vikt
 
 
Längtar nästan redan nu!! ;)
Får ju lite nästan sommarfeeling för passet påminner ju om vår trädgårdscirkel!!
 
 
 
 
Vad säger ni ??  Hänger ni på !???
 
 

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

KLART! Jag tränade förra julaftonsmorgon och ska göra det i år igen! Fast på gymmet denna gång...

Svar: Härligt !! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-12-22 @ 02:44:28
URL: http://trillislifeinprogress.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0