Frö & nötkex

Mmm sitter och smaskar på goda kex
(som jag bakat idag) med guacamole & skinka på.
 
Har precis tränat överkropp & mage med ledning av Youtube .. ;)
Finns faktiskt en hel del inspriation att hämta där!

Kexen gjorde jag så här;

5 ägg
½-1 tsk salt
2,5 dl solrosfrö
2,5 dl sesamfrö
1,5 dl linfrö
1 dl pumpakärnor
2,5 blandade valfria nötter (finhackade)
(jag hade kvar från min vinst ..)

Sätt ugnen på 190°.
Vispa äggen med saltet och blanda i frö/hackade nötter.
Låt stå och "svälla" 5-10 minuter.

Bred ut smeten på en bakplåtspapperklädd plåt ända ut till alla hörn.
Förskär i rutor.
Grädda mitt i ugnen i 10-15 minuter.
Låt ev eftertorka på eftervärmen.






Med inspiration från  boken "Frisk med LCHF"


Kommentarer
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Vad mumsigt det ser ut.

2012-02-14 @ 13:05:00
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0