Tråkiga benhinnor ..

SÅ tråkigt ..  mina benhinnor  bråkar så med mig !!
Måste nog löpvila en längre stund nu tyvärr.
 
Fick tips igår om både ingefära och nyponpulver.
Är det något ni hört ska hjälpa mot benhinnor som gör ont??
 
Skulle gå på Sumba igår men vågade inte.
Tog lite styrka istället innan yogan.
 
Blev en härlig cirkel där jag tog en "sjunkade stege" med rodd.
 
Började med 10 min på crossen sen :
 
500 m rodd
15 hantelbiceps (7kg)
15 hantelbröstpress (7kg)
15 lats pulldown i maskin (29 kg)
1 min planka
 
400 m rodd
15 hantelbiceps (7kg)
15 hantelbröstpress (7kg)
15 lats pulldown i maskin (29 kg)
1 min planka
 
300 m rodd
15 hantelbiceps (7kg)
15 hantelbröstpress (7kg)
15 lats pulldown i maskin (29 kg)
1 min planka
 
200 m rodd
15 hantelbiceps (7kg)
15 hantelbröstpress (7kg)
15 lats pulldown i maskin (29 kg)
1 min planka
 
100 m rodd
15 hantelbiceps (7kg)
15 hantelbröstpress (7kg)
15 lats pulldown i maskin (29 kg)
1 min planka
 
Kan säga att jag skakade i armarna sen!!
 
Var länge sen jag körde tungt .. och dessa intervallerna är grymma!
 
Blev yoga 90 minuter efter detta..
 
En härlig träningskväll!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Å vad tråkigt! Det är aldrig kul med skador. Stretchar du benhinnorna dagligen? Det blev jag tillsagd att göra för flera år sen då jag gick på sjukgymnastik för benhinnorna. Du får försöka att tänka positivt att du ialla fall kan träna styrke och yoga.

Svar: Är lite dålig att stretcha .. vet inte riktigt ut man gör ??? Brukar sitta på knäna och luta bakåt, eller på ena knät och luta på det andra .. (svårt att förklara).Visst finns det annat man kan träna - ingen idé att deppa ihop ! =)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-09-26 @ 11:30:30
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Sonja

Vad dumt med benhinnor som bråkar!
Har varken hört om nypon eller ingefära?! Skulle det vara pga av inflammationsdämpande effekt, el vad fick du för förklaring?

Ett sjudundrande träningspass iaf! :) Härligt upplägg!

Ha en riktigt fin torsdag och hoppas john blund får dig att sova riktigt gott i natt!
kram
Sonja

Svar: Jag fick ingen mer förklaring men kan säkert vara som du skriver, båda är väl lite "läkande" ...Ja träningen var riktigt kul. Har inte blivit så mycket gymstryka den sista tiden.
mariasfavoriter.blogg.se

2012-09-26 @ 20:33:05
URL: http://www.motionwellness.blogspot.se
Postat av: Sanna

Jag är ledsen att säga det men efter mina år med benhinneproblem kan jag bara rekommendera att vila så mycket som möjligt. Det brukar snabba på lite om man håller underbenen varma med tex benvärmare samt har bra skor på sig (jag gillar annars klackar). Hoppas du bättrar på dig!

2012-09-27 @ 09:05:57
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Russin

Tjohoo vilket bra pass, förstår du var slut sedan. .:) tråkigt med dina benhinnor.. :(

Ja filmen var bra, gillar verkligen den serien.. väntar redan på nästa film.. :)

kramisar

2012-09-27 @ 14:19:45
URL: http://russinsdagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0