Mejerifri bäryoghurt - Paleo

 
Typ yoghurt eller kräm, vet inte vad jag ska kalla det men det är SÅ gott tycker jag.
 
Gör det nästan varje kväll .. har gjort "storkok" av det och fryst in i portioner.
 
Fungerar faktiskt ypperligt och är  smidigt att ta fram exempelvis 
innan man sticker till träningen så har det tinat tills man kommer hem.
 
Gott som mellanmål, frukost, kvällsmål eller dessert.
 
 
 
Här har jag blandat i 1 tsk chiafrö och toppat med hackade nötter.
 
 
Så här gör jag yoggin till typ 4-6 portioner:
 
4 dl knappt upptinade bär
2 stora avokado
1 stor banan
3 dl kokosmjölk (helst Creamy)
 
Mixa ihop allt !
 
Thats it .. easy peasy .. OCH så gott !!! 
 
Om man använder kokosmjölk på burk rekommenderar jag att mixa hela burken först.
 
Sen om det blir något kvar kan man förvara i glasburk i kylen.
Kokosmjölken blir krämig och fin då med..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie

Jag brukar göra en liknande mix, men har kört med mandelmjölk innan. Måste testa med kokosmjölk, gissar att det är ännu godare ;)

2013-02-23 @ 19:07:55
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0