Morotsmuffins (gluten & sockerfria)

 
 
Torsdagar betyder "fikaklubb" på jobbet.
 
VI är några som turas om att baka och bjuda på fika torsdagar.
Ett jättetrevligt sätt att fira att det snart är helg !!
 
Idag var det min tur. Och jag är ju som jag är ..  med mat menar jag.
Så jag försöker även här att dela med mig av mina tankar gällande mat / bak
Dock tvingar jag ingen utan jag gjorde en sockerfri variant men även en med socker.
 
Dessa socker & glutenfria muffins tycker jag var väldigt goda!
Saftiga & smakrika, perfekt som fika, mellanmål eller innan träning.
 
Receptet hittade jag hos Annika Sjöö, jag minskade dock med 1 banan.
 

Jag hade (till 15 normalstora muffins):

 

 

3 ägg

2 bananer

3 msk smält kokosolja

3 finrivna morötter (små)

2 dl mandelmjöl

2 tsk bakpulver

0,5 tsk havssalt

1 msk kanel

1 dl hackade hasselnötter

 

Sätt ugnen på 200 °. 

Mixa bananerna och ägg och tillsätt olja.

Blanda mandelmjöl, bakpulver, salt och kanel i en skål.

 

 Rör ihop båda blandningarna och blanda i morötter och nötter.

 

Klicka i smeten i muffinsformar och grädda i ca 20-25 min.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lana

Mmm...de låter och ser väldigt smaskiga ut! Sparar receptet! Väldigt spännande! :)
Ha en toppen kväll!
Kram
//Lana

2013-01-17 @ 20:41:13
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Lina

Låter supergoda! Fina formar!!

Önskar dig en toppenfredag! :)

2013-01-18 @ 07:16:03
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Karro

Smarr, har varit sugen på att köpa lika formar som du använder, är de bra?
Trevlig helg
Kram

Svar: Ja det tycker jag. Jag penslade med lite smält kokosolja men vet inte om man behöver egentligen. Denna köpte jag billigt på City-Gross. :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-18 @ 10:18:22
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: ealina

Hm, mmm, låter som nåt som hela familjen hade kunnat gilla! Blir nog lite bakande i helgen som kommer kanske! :D Söt form på muffinsarna med, hihi

Svar: Ja de var faktiskt riktigt goda! Även de om inte undviker gluten/socker brukar gilla dem. :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-20 @ 20:36:14
URL: http://ealina.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0