Chokladshake - mjölkfri

 
 
 
Åhh så gott detta var.
Som chokladmilkshake eller en chokladsmoothie.
Till frukost, mellanmål eller dessert.
 
Jag gjorde dubbel sats sist och sparade en till frukosten.
I där hällde jag ca ½ dl varmt kaffe - Oh my ..  smarrigt!!
 
 
Så här gjorde jag:
 

Chokladshake

(till 1 port)

 

1 frusen banan

2 dl kokosmjölk

1 dl vatten

1/2 avokado

1 msk kokosolja

1-2 msk kakao

½ msk macapulver

ev lite vaniljpulver

(ev. fyll på innan drickning ca ½ dl varmt kaffe)

 

Lägg allt i en mixer (matberedare går enklast).

Mixa tills det är slätt & häll upp på glas.

(Eventuellt häll i ½ dl varmt kaffe)

Njut !!

 

 

 
 
 
Också gott att blanda i färska bär såsom jordgubbar, hallon eller/och blåbär.
Och då utesluta kakao & kaffe.

 


Kommentarer
Postat av: Marie

Lät riktigt smarrigt!! : )

2013-06-03 @ 15:39:59
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Lana

Låter väldigt gott! Jag måste testa! :)
Ha en fin kväll!
Kram kram
//Lana

2013-06-03 @ 20:25:03
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Kokos och choklad är en riktigt smarrig kombo! Ser härligt ut att svalka sig med i sommar :)

2013-06-03 @ 20:55:29
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Låter gott!

2013-06-03 @ 22:35:56
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Lina

Åh det såg riktigt gott ut =) Sen att det är mejerifritt är ett plus i kanten. Jag snöade in mig på lchf för ett par år sedan-även om magen blev bättre blev den inte helt ok. Men när jag äter mer "paleo" mår jag som en prinsessa. Och jag måste börja planera vardagens mat mera. Bara svårt att komma till skott så att säga. MEN jag måste köra allt eller inget! Vart hittar du din motivation och envishet Maria? =)
Lina

Svar: Jag är faktiskt oftast sådan jag med, allt eller inget. Lagom finns inte riktigt i min värld tyvärr, för även om det är ett tråkigt ord kan det vara bra i många sammanhang.Paleo är bra och väldigt gott & enkelt! Och att planera är lite A & O, kör hårt Lina!! Du fixar det !! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-06-04 @ 06:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0