Kyckling & broccolipaj utan skal

 
 
 
Har de sista året bara gjort pajbotten med nöt/mandelmjöl som ju blir så gott.
 
Tänkte dock spara lite på energipåfyllnaden så jag gjorde denna pajen utan skal.
Blir väldigt gott det med, som en omelett/gratäng nästan.
 
 
Så här gjorde jag:
(2-3 port)
 
2 färdigstekta kycklingfileér (har oftast det i frysen)
1 broccolistånd
½ zucchini
ca 6 cm purjolök
körsbärstomater
oliver
 
Äggstanning:
3 ägg
½-1 dl majonäs
50 gr fårost (feta)
salt, peppar
timjan
 
 
Sätt ugnen på 200°.
 
 
 
Förväll broccoli i snabbt uppkok i små buketter helst med tuggmotstånd kvar.
Skär kycklingen i mindre bitar, skär tunna skivar av zucchinin,
 strimla purjolöken,dela tomaterna och ev oliverna.
 
Bottna en pajform (jag hade en lite mindre) först med skivor av zucchini, täck sen  
med broccolibuketterna, kycklingbitarna, purjolöken, tomaterna och lägg över oliver.
 
Vispa ihop ägg och majonäs till stanningen.
Riv fetaosten och blanda i med lite salt och peppar.
Häll överst i pajformen och strö gärna över timjan överst.
 
Gratinera i ugnen ca 15-20 min.
 
 
Jag serverade en gurksallad till.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Saras Träningblogg

Så checkt ;) låter gott!!

2013-06-05 @ 19:28:02
URL: http://monch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0