Kokosolja ren medicin ??

Jag har sedan en tid tillbaka använt mig mycket av kallpressad kokosolja.
Jag tar en sked i kaffet på morgonen, steker i den,
har den på torr hud, i mina goda Bountys & andra bakverk.

Kokosolja har i många tusen år använts i Asien för sina hälsofördelar. 
Den innehåller förutom vitaminer och mineraler även den viktiga fettsyran Laurinsyra. 
Laurinsyra hjälper till att bekämpa virus, bakterier, svamp och stärker immunförsvaret.
Med hjälp av laurinsyra bildas ett ämne som heter monolaurin som dödar virus.

Den kokosolja man testade förut som fått så dåligt rykte var härdad.

Kokosoljan är nyttig av flera skäl. Dess mättade fett har kortare kedjor
(är halvfast eller flytande vid rumstemperatur)
som är lätta för kroppens celler att absorbera och smälta utan enzymer.
Därmed tillför de snabb och bra energi till cellerna,
vilket är bra för sköldkörteln och kroppens energiomsättning.
Den är bra för viktnedgång har jag läst på flera ställen.
Min hy & hårbotten är inte lika torr, ett problem jag alltid har haft.


Kokosolja har varit den huvudsakliga fettkällan på fem kontinenter i många tusentals år.
I Polynesien där man äter mycket kokosolja i sin traditionella föda
har man inte alls de västerländska sjukdomarna.

Så vad har man att förlora !?  Gott är det med ... =)




Denna brukar jag köpa, finns där de säljer hälsokost


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej,

sedan ett tag använder jag kokosa dagligen,jag älskar den på min mjöl fria bulle,smörjer ansikte,ibland kroppen,håret med det.Använder den i matlagningen också.ja och så klart en sked i kaffe-gott gotti gott gott

Igår komm min bok from Amazon Coconut cures.

Den kommer jag att sluka innan jag har läst de andra

om kost och sjukdomar färdigt.

Använder också kokosmjölk i stället för grädde.Boken kostar inte mycket,köp den

Alexandra

2012-02-14 @ 08:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0