Rosékyckling med ädelost och druvor/mango/päron

 

 

Jag älskar rosépeppar! 
Och tillsammans med ädelost är det så ljuvligt ... 
Vi är några från mitt gamla jobb som försöker träffas varje (brukar bli varannan) månad där vi turas om att bjuda på mat.
 
En gång blev jag bjuden på detta och gör det säkert en gång i månaden sen dess!
Det är så lätt & går fort.

 

Jag gillar just kombinationen ädelost och frukt.

 

Kompisen B hade toppat med vindruvor som var toppengott! Jag har även testat med mango och päron som även det gifter sig så gott med ädelost.

 



Rosékyckling med ädelost
(6-8 port)

1 kg kyckligfileér
150 gr gräddädelost
1 burk Creme Fraiche
3 dl grädde
1 msk grovmalen rosépeppar
salt, peppar
halverade vindruvor/mangotärningar/päron i små bitar
valnötter

 

Sätt ugnen på 200°.


Bryn hela kycklingfiléer på stekpanna lite lätt, salta och peppra. 
Skiva filéerna och lägg dem i smörad form.


Smält gräddädelosten i en burk Creme fraiche + 3 dl grädde, 1 msk mald rosépeppar. Smaka av med salt och peppar.


Häll såsen över kycklingen och lägg på vindruvor, mango eller päron & valnötter och strö gärna över några hela rosépepparkorn (för dekoration).


Sedan in i ugnen i ca 15 minuter.


Serveras med valfritt tillbehör ex zucchinispagetti (znoodels), quinoa, grönsaker, ris & sallad.

 
Här har jag päron i halva formen och mango i den andra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0