Blomkålsmos



Fick förfrågan om recept på blomkålsmos och såg att jag inte
lagt in något "enbart" under fliken tillbehör.
SÅ här jag ett.

Jag brukar ibland även blanda i broccoli och
det går ju även bara med broccoli.

Så här gör jag i alla fall.

(Går även att tillaga i micro på full effekt ca 10 min
då i en stor skål med 1 dl grädde i botten)


Blomkålsmos

1 blomkålshuvud i småbitar
2 dl grädde
25 gr smör
3 msk philadelfiaost
salt & peppar

Koka upp grädde & smör. Lägg i blomkålen och
låt koka tills blomkålen är mjuk under lock.
Tar ca  8-10 minuter.

Mixa ihop, blanda i färskosten 
& smaka av med salt & peppar.


Ibland river jag i lite ost gärna västerbotten eller parmasan.
Blir extra gott om man t ex gratinerar moset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0