Februariutmaning

Jag är med i Emelies februariutmaning!! 

Ska bli kul med en "grupputmaning", fegade lite och valde Nivå 2.
Tror egentligen nivå 3 hade varit en större utmaning 
men är idag glad för det eftersom jag inte är 100% kry
så kan jag bara hålla mig någorlunda frisk ska jag nog fixa det. 


 Nivå 2 innebär:

Kost:
- Äta grönsaker till maten minst en gång om dagen.
- Endast godis, dessert en kväll per vecka.
- Begränsa alkoholintag till max 2 gånger på en månad.
- Ät ordentlig mat lagad från grunden enligt ovan,
med 1-2 mellanmål för att orka träna de flesta dagar per vecka.

Styrketräning:
- Dela upp muskelgrupperna och kör t ex underkropp/överkropp
2 gånger i veckan i form av maskiner, fria vikter eller egen kroppstyngd.
Fokus här är på fria vikter och egen kroppstyngd för mer funktionell träning.
- Fokus ligger lika mycket på styrketräning som på konditionsträning i veckoschemat.
- Målet är att bli starkare och öka muskelmassan en del.

Konditionsträning:
- 2-4 konditionspass i veckan där tempot varierar från pass till pass,
några intensiva intervallpass blandat med långdistans eller PW.
- Fokus ligger lika mycket på styrketräning som konditionsträning i veckoschemat.
- Målet är att öka konditionen/uthålligheten för att kunna springa längre eller snabbare.


- - -

Vad tror ni!? Fixar jag det ??



Kommentarer
Postat av: malin

Åh, är du också med! Jag med! Hoppas bara på att min förkylning ger med sig lite så jag inte missar massa poäng =)

2012-02-07 @ 18:22:53
URL: http://missvixen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0