Korvstroganoff med LCHF tagliatelle

Vi gjorde korvstroganoff häromdagen med lammkorv ..
Jag tycker väldigt mycket om lammkött i alla former.
Men det går ju givetvis att använda vilken korv man gillar,
helst med mycket köttprocent i.

Jag testade också göra LCHF tagliatelle - jättegott!
Är så glad att jag testade, funkar att göra lasagne av
eller andra pastagratänger.

Var lätt och gick fort att göra!

Så här gjorde jag:

Korvstroganoff

400 gr lammkorv
200 gr champinjoner
2 hackade gula lökar
1 msk dijonsenap
1 msk tomatpuré
1 dl grädde
2 dl creme fraiche
½ tsk salt
2 krm svarpeppar
ev späd med lite vatten

Strimla korv, champinjoner och stek tillsammans med hackade löken några minuter.
Blanda i övriga ingredienser och låt koka ca 5 minuter späd ev ut med lite vatten..
Klart !!



Jag serverade LCHF tagliatelle till som jag hittat recept hos Åse:

Räcker till ca 4 personer.

4 ägg
1,25 dl philadelfiaost  (jag hade med vitlökssmak)
½ dl fiberhusk
½ tsk salt

Sätt ugnen på 150 °.
Vispa äggen poröst. Tillsätt färskost, fiberhuskoch salt och vispa ihop.
Bred ut smeten tunt på en bakplåtspappersklädd plåt.
Lägg ett bakpapper över och börja kavla ut så det blir tunt - ända till kanterna.
Låt papprena vara kvar under gräddningen.

Grädda i ca 10 minuter.
Låt svalna och ta sedan bort översta pappret och skär sedan tunna strimlor av degen!

Trackback
RSS 2.0