Lasagne LCHF

Allvarligt så tror jag inte att jag skulle känna någon skillnad
på denna lasagnen och en "vanlig" ..

Till och med dottern sa "den är ju godare än den andra" ...
(den andra var en Dafgårds 1kg som de normalt älskar =/ )


Pastaplattor

6 ägg
knappt 2 dl philadelfiaost (gärna smaksatt)
0,75 dl fiberhusk
½ tsk salt

Sätt ugnen på 150°.
Vispa ihop ägg med philadefiaosten poröst. I med salt & vispa i fiberhusken.
Bred ut på två bakpappersklädda plåtar och
lägg ett nytt bakplåtspapper ovanpå.
Kavla ut så "degen" blir tunn - helst ut till kanterna.

Grädda i 10 minuter med båda papprena på!
Låt svalna, ta bort det översta pappret & skär så stora bitar som passar formen.


Jag gjorde sen köttfärssås

1 kg köttfärs
1 stor hackad gul lök
3 hackade vitlöksklyftor
1 burk krossade tomater
2 msk tomatpuré 
1 msk Lantbuljong
1 msk balsamvinäger
1 msk oregano
salt, peppar
späd ev med vatten / grädde


Lägg plattor & köttfärsås i lager i ugnssäker form.

Jag rev en mozzarellaost över och
sen kokte jag upp
2 dl grädde
ca 3 dl riven ost
som jag toppade allt med.

Gratinerade i ugnen ca 15 minuter.

Serverade med en sallad.






Trackback
RSS 2.0