Feta/soltorkad tomat/basilika-toppad kyckling

 
 
 
 
 
Här är en lätt rätt vi gjorde igår och brukar göra ganska ofta
men som jag såg att jag inte skrivit om här.
 
(Mina barn är inne i en "inte äta soltorkade tomater-period"
så jag brer halva formen med bara feta/basilkaröra.)
 
Finns säkert många olika varianter men här är den jag gör:
 
Kyckling med feta/tomat/basilikakräm
(4 port)
 
4 kycklingfileér
200 gr fetaost
3-4 dl creme fraiche
5 soltorkade tomater
1 näve basilika
 
Sätt ugnen på 200°.
 
Dela gärna kycklingfileérna längsmed så de blir lite tunnare.
Lägg i en ugnssäker form, salta & peppra lite.
 
Mixa (eller mosa) ihop fetaost med creme fraiche.
Finhacka tomater och basilika och blanda i.
 
Bred över kycklingen och gratinera i ugn ca 20-25 min.
Kolla med ett snitt i kycklingen att den är klar.
 
Min familj ville ha ris till och jag stekte tunt strimlad blomkål,
 zucchini & champinjoner till mig. Och även en sallad till.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karoline

Å det där lät och såg riktigt gott ut!
Tack för tipset.

2012-07-12 @ 15:37:39
URL: http://livskraft1.blogspot.com/
Postat av: Lana

feta och soltorkade tomater är jättegod kombo! Mums, mums! :)
Ha en toppen kväll!
kram
//Lana

2012-07-12 @ 19:44:24
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Mums... ser jättegott ut!

2012-07-13 @ 10:03:24
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0