LCHF Proteinpasta / wraps / tunnbröd

Kärt barn har många namn ..
 
Detta är ett recept som verkligen passar till mycket.
Jag gör ofta "storkok" när jag gör det, enkelt på 2 långpannor.
 
Som pasta räcker det till 6-8 portioner. (Lasagneplattor är det ypperligt till.)
Eller 4-6 tunnbröd som är perfekt strandmat att fylla med vad man gillar.
 
Är även gott att krydda med örtkryddor, ex oregano eller basilika.
 
De går mycket bra att frysa.
 
 
LCHF Proteinpasta / wraps / tunnbröd

6 ägg
200 gr philadelfiaost (gärna smaksatt)
0,75 dl fiberhusk
½ tsk salt
ev. 1 msk finhackade  örter

Sätt ugnen på 150°.

Vispa ihop ägg med philadefiaosten poröst.
I med salt, örter & vispa i fiberhusken.

Bred ut på två bakpappersklädda plåtar och
lägg ett nytt bakplåtspapper ovanpå.

Kavla ut så "degen" blir tunn - helst ut till kanterna.

Grädda i 10 minuter med båda papprena på!
Låt svalna, ta bort det översta pappret
och skär så stora bitar som önskas.

 
Tunnbröd/wraps
 
Tagliatelle
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Men sa fyndigt!
Det dar borde man verkligen prova, det later supergott!

2012-07-05 @ 19:19:16
URL: http://loparlisa.se
Postat av: Annie

Att jag inte tänkt på att de blir kanon som wraps med! De ska jag använda dem som nästa gång!

2012-07-05 @ 21:58:56
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: klara

Vilket bra tips :)

2012-07-05 @ 22:38:49
URL: http://www.klara.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0