Vad gör man ...


en dag som denna ???






6 juni - Sveriges Nationaldag firas till minne av att Gustav Vasa blev kung 1523.

Men jag / vi har aldrig firat den något vidare ..

Ska man äta tårta, jordgubbar, dra in till stan där jag tror det är något jippo ??


Vi har inte ens någon flagga att hissa.


Gör ni något särskilt ??



Får försöka göra det till en mysig familjedag.
Kanske grilla om vädret håller i sig.

I alla fall är det skönt med ledig dag.
Sov lite längre idag - har varit jättetrött några dagar.

Men nu känner jag mig laddad igen - efter morgonkaffet.


Har planerat en löptur med korta intervaller.
Känner träningsvärken börjar komma efter gårdagens stryrke &
 Yogapass men det ska nog gå bra ändå hoppas jag.


Just det här med träningsvärk efter yogan har jag undrat en del om.
Det är nästan bara jag som får det i den gruppen jag går i.
Men det är nog inte så konstigt för jag är nog
en typisk "presterare " - tävlingsmänniska.

Dvs jag lite tävlar med mig själv, försöker komma djupare i varje ställning.
Jag trycker på ordentligt och det är ju mycket statiskt styrka.

I gruppen är det många som mest utövar yoga,
tror inte det är många som tränar så allsidigt som jag.

Jag kan ibland tycka att det tar sån tid att bli "bättre".
Gå vidare och djupare i ställningarna.
Vilket då kan vara en nackdel tror jag när man är en "presterare".

Tror det egentligen är bättre att "lyssna" på kroppen
och slappna av mer om det ska vara ändamålet.

Men det är inte lätt - jag behöver bli påmind hela tiden.


Ha en skön dag !





Kommentarer
Postat av: Fighting Spirits

Här firar vi inte nationaldag, vi ser det som en ledig dag att kunna göra lite nytta på om så behövs. =) Men givetvis kommer vi umgås med varnadra och äta ngt gott till middag. =)



Hoppas ni får en riktigt bra dag.

2012-06-06 @ 10:04:00
URL: http://fightingspirits.blogg.se/
Postat av: Monicas Mat

läs om ph-balans i sanna ehdins bok, höj din energi, och hur träningsvärk kan vara t.ex magnesiumbrist?



vi slappar idag och bara kopplar av, skönt med en söndag mitt i veckan

2012-06-06 @ 10:45:37
URL: http://monicasockerfritt.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0