Quorn i dillsås



En god vegetarisk rätt jag gör lite då och då är Quorn i dillsås.
Snabbmat av högsta grad och jag gillar dill & det lite syrliga från creme fraiche.

När vår äldsta dotter var bebis var vi testsmakare på just Dillkött.
Vi fick 15 burkar tror jag ..  och jag åt nog själv upp hälften.. ;).



Man behöver:

1 påse Quorn i bitar
8-10 champinjoner i klyftor
3 dl creme fraiche
1½ msk kycklingfond (el lantbuljong)
½ dl finhackad dill
salt & svartpeppar
ev 2 tsk färskpressad citronjuice

Koka upp creme fraiche med fond
och  häll sen i quorn, champinjoner och dill.

Sjud ca 5 minuter och smaka
 av med citron, salt & peppar.

Gott med broccoli, blomkål och sockerärter till!



Kommentarer
Postat av: joanna-livet med Aspergers syndrom!

Hej! Jag heter Joanna och är 24 år och när jag var 14 år så fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppen hjärtat om livet med diagnoser för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund eller diagnos:)

Så besök gärna min blogg:)

Kram



Ps. Har massa tävlingar med fina prisen och även en dagens blogg tävling varje dag där du har chansen att bli länkad inför mina 400-800

unika läsare dag så passa på att anmäla dig:)

2012-03-12 @ 17:50:43
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Elena

Gott! :)

2012-03-12 @ 18:19:53
URL: http://ellisono.blogg.se/
Postat av: Jennifer - Kanada

Hej! Jag hittade precis till din blogg och jag måste bara fråga en sak angående LCHF. Jag har också ätit enligt det en gång och gillade det verkligen. Men jag undrar lite, hur tänker du kring att vara väldigt strikt kring det eller brukar du fuska ibland? :)

2012-03-12 @ 19:39:23
URL: http://finest.se/jenn
Postat av: Maria

Ang LCHF så äter jag inte strikt utan väldigt liberalt. Jag äter mycket grönsaker (onvanjord) och räknar eg. inte kolhydraterna så värst. Jag äter inte LCHF för att gå ner i vikt utan för att det är gott, lätt och känns naturligt.

Tycker det mycket roligare att laga mat sen jag började med LCHF (kan iof bero på bloggen med ;).

Framför allt så känner jag mig mätt på ett annat sätt än vad jag gjorde förut.

Dock försöker jag helt undvika mjöl och socker , om jag går på kalas har jag faktiskt tagit med mig egen efterrätt (för det är det som är jobbigt för andra..). Mörk choklad är väl det godis jag unnar mig emellanåt.

Innan åt jag GI-kost och steget har inte varit så jättestort.



= )

2012-03-12 @ 20:22:03
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack för din fina kommentar :D



Ser smarrigt ut =)



2012-03-12 @ 20:43:21
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0