Senap & tomatkyckling i ugn




Detta recept passar även utmärkt till fläskfilé.

Det här behöver du :

1 kg kycklingfile
1 msk kycklingfond
1 dl vatten
1½ dl finhackade soltorkade tomater i olja
2 vitlöksklyftor
2 msk dijonsenap
4 dl grädde
Salt & peppar
1 ask körsbärstomater
2 dl riven ost

GÖR SÅ HÄR :
Skär kycklingen i mindre bitar och stek
snabbt i stekpanna i lite smör så de får fin färg.

När alla skivor är stekta lägg över i en ugnsform.

Sås:
Häll vatten + fond i en kastrull.
Finhacka de soltorkade tomaterna, riv vitlöken och tillsätt.
Klicka i senap och låt såsen koka ihop nån minut.
Slå på grädde och låt småkoka nån minut till.

Smaka av med salt och peppar.

Halvera körsbärstomaterna som du lägger på och den rivna osten överst.
Gratinera i ugn tills gratängen fått fin färg och osten smält i ca 15 min i 225° .

Jag hade blomkålsris & sallad till.


Kommentarer
Postat av: Lana

Oh, det är så gott med soltorkade tomater och klyckling! Väldigt bra kombo! :)

ha en toppen dag!

Kram

//Lana

2012-05-22 @ 15:50:12
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: Karro

Älskar dina recept, helt plötsligt tycker även mannen att det är ok att jag bloggar när jag hittar så goda recept som dina!

2012-05-22 @ 20:44:19
URL: http://Livskraft1.blogspot.com
Postat av: Anna

Ser galet gott ut! Nu blev jag hungrig ;)

2012-05-22 @ 23:05:29
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0