Bananpannkakor

 
 
Sett recept länge på Bananpannkakor innan jag testade för några veckor sen.
 
Har lite svårt för varma bananer så för min smak var det lite för mycket banansmak.
Men övriga familjen gillade det verkligen och snabbt & lätt att göra.
Kan tänka mig minska på banan, bara 1/3 eller kanske ha i bär istället.
 
Detta receptet tog jag från mammaspring.
 
 

Bananpannkakor

 

1 banan

2 ägg

1/2 tsk vanilj

1 msk kokosmjöl

 

 

Mixa samman, stek i kokosolja/smör!

 

Jag hade hallon till övriga familjen tog även grädde. 

 
 
 
 
 
 
 
Här i Thailand gör de underbara pannkakor i små stånd på gatan.
Inte så hälsosamma kanske men har man semester så har man!
 
 
 
Här är en med färsk kokos toppad med lite choklad...
 

Kommentarer
Postat av: Karin O

Smaskigt, ser jättegott ut!

2012-11-19 @ 12:20:39
URL: http://kakansemlanoliven.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0