Crossfit del 2

 
 
 
 
 
 
Åhh vad detta var häftigt!!
 
Vi var 9 stycken som skulle testa, varav en tjej har tränat CF i två år redan.
3 var killar och vi andra 6 var tjejer.
Jag var äldst ...  kunde nästan vara de andras mor tror jag .. ;)
 
Vi började först med lite information hur det fungerar.
Sen uppvärmning och fick testa de olika övningarna vi skulle göra.
Efter ca 50 minuter började själva "rundan".
 
WOD:en bestod av
 
7 wall-balls
20 meter löpning
7 KB-swingar
20 meter löpning
 
ASAP (as many round as possible) på 7 minuter.
 
Jag klarade nästan 10 (9,75 ;)
Och var den som klarade flest!!
 
En häftig känsla att ta ut sig så mycket.
Nästan spy/svimfärdig efter, fick faktiskt sätta mig ner.
 
Är man "tävlingsmänniska" så är man !
 
Är jättesugen på en fortsättning.
Har ju dock tyvärr köpt årskort på gymmet precis och känner att det blir lite för mycket just nu.
Men till våren kanske .. eller bara gå kurs på 4 gånger som också finns .. !??
 
Hm .. lite att tänka på.
 
 
 
 
 
Har varit helt euforsk hela dagen efter !!
Tänk vad träning kan göra.
 
Får se vad jag tycker imorgon .. har t o m börjat få ont i lillfingret !!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Hihi visst var det kul?! :D Efter min första omgång låg jag på golvet och ropade på gud typ.... haha :P helt skakig var jag men det är så skönt när man tar ut sig ordentligt! Men som sagt crossfit är ju sjukt dyrt så jag väntar tills jag vet om jag får fortsätta på jobbet efter nyår ;D

2012-10-06 @ 21:06:03
URL: http://emeliemarias.wordpress.com
Postat av: Sara

Låter helt fantastiskt!!!!!!

2012-10-06 @ 22:24:09
URL: http://jagskabaratrana.wordpress.com
Postat av: Marie

Jag sa ju att du skulle gilla det. ; )

2012-10-07 @ 10:52:10
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: i min lilla lilla värld

Visst är det coolt???

Postat av: Sonja

Men OH, så roligt!!!!
Heeeelt min typ av träning och så roligt att få utamana sig själv lite!
Tänk, du som var lite rädd att du inte skulle fixa det eller inte vara bra nog. Du ÄGDE ju! Du är bra mycket bättre än du tror Maria! :)

Ha en underbar söndagskväll!
Kram Sonja

2012-10-07 @ 15:38:01
URL: http://www.motionwellness.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0