Meatza (mjöl / mjölkfri köttfärspizza)

 
 
Första gången jag hörde om Meatza tyckte jag inte det lät så gott.
 
Men nu kunde jag inte låta bli att testa - och det är jag glad över.
För det var fakiskt godare än jag trodde.
 
Jag hade lite fårost på men ingen vanlig ost.
 
 
 
 
Så här gjorde jag:
 
Botten:
 
5-600 gr nötfärs
1 ägg
1 tsk dijonsenap
1 vitlöksklyfta
1 tsk oregano
knappt 1 tsk salt
 
 
Exempel på fyllning:
 
tomatsås
paprika
champinjoner
oliver
avokado
fårost
körsbärstomater
soltorkade tomater
bearnaisesås
aioli
tacosås
 
 
 
Sätt ugnen på 200°.
 
Vispa upp ägget med kryddorna och blanda i köttfärsen.
Kavla ut degen mellan 2 bakplåtspapper ganska tunt.
 
Grädda botten i ugn i ca 8-10 minuter.
 
Tag ur från ugn och bred på tomatsås.
Lägg sen på valfritt tillbehör, vad man nu gillar.
Jag toppade med några klickar bearnaisesås.
 
Sen gräddade jag Meatzan färdig ca 10 minuter.
 
Jag gjorde en vitkålssallad till.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammaspring

Det låter inte gott, men det ser gott ut! Måste nog testa för jag är så otroligt sugen på just pizza!!

Svar: Haha .. nej så tyckte jag med först "köttpizza" !!! =/ Men är ju som utkavlad köttfärsbiff med fyllning .. Var godare än jag trodde helt klart! Värt att testa !
=)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-10-12 @ 21:08:33
URL: http://mammaspring.blogspot.com
Postat av: i min lilla lilla värld

HUR har jag kunnat missa din blogg? Vilka recept du lägger ut! Tack =)

Svar: Kul att du hittade hit & hoppas jag ger lite inspiration! För du ger mycket insp till mig gällande både mat & träning!!:)
mariasfavoriter.blogg.se

Postat av: Trillingnöten

Hahaha! Jag gillade namnet!

2012-10-13 @ 04:15:29
URL: http://trillislifeinprogress.blogspot.com
Postat av: Lana

Oh, så gott! Jag lagade denna pizza en gång och tyckte också att var jättegott! Nu måste jag göra den igen! Tack tack för påminnelsen! :)
Vi åker 3/11... sybd att vi inte åker tillsammans, annars hade vi kunnat träffas med varandra! :)
Ha en toppen lördag!
Kram kram
//Lana

2012-10-13 @ 10:31:39
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0