Varm smoothie

 
 
Känt mig trött och lite hängig idag och väldigt frusen.
Nu såhär på kvällningen blev jag sugen på en smoothie.
 
Och eftersom man nu är rekommenderad att koka de köpta frysta bären
( på grund av den hepatit A smitta som pågått här nu ett tag )
passade jag på göra en smoothie som jag drack upp ljummen.
 
Blev ju jättegott! Att jag inte tänkt på det här i vinter ..
Blir ju som en bärsoppa iof, fast väldigt nyttig!
Är ju toppen att göra en varm blåbärsoppa ..
 
 
Jag hade:
 
2 dl hallon (ca 2-3 minuter)
 några tinade/färska jordgubbar
1 kiwi
½ banan
lite vatten
 
 
Jag kokade ca hallonen i en kastrull ca 2-3 minuter.
Mixade 5  jordgubbar med 1 kiwi och knappt en halv banan.
 
Tillsatte hallonsåsen och mixade med lite vatten till bra konsistens.
 
Klar att servera ljummen eller tillsätt lite is så svalnar den snart.
 
 
 
 
Hur gör ni ?? Kokar ni de frusta bären ??
Just hallon har jag bara köpe, jordgubbar & blåbär är egenplockade dock.
 
 
Mina favvohallon jag oftast köper.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Roligt att göra en varm smoothie, det har jag aldrig tänkt på! Jag är vaccinderad, så jag bryr mig inte om att koka bär (fast jag gjorde det några gånger i micron till en början).

Svar: Bra du sa det, har faktiskt inte tänkt på det men vi är ju vaccinerade med Twinrix som ju borde räcka ... Blir ju lite mer omständigt och ofta vill man ju ha "hela" bär, inte mos .. ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-15 @ 21:22:19
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Fröken M

Jag är nog rätt lat för jag har använt mig av frysta köpebär trots att man nog egentligen inte borde...

2013-04-15 @ 21:45:39
URL: http://frokenmela.se
Postat av: jannica

Åh, den såg riktigt smarrig ut!! Det får jag testa någon dag. Brukar oftast ha yoghurt i men funkar det med vatten är det ju ännu bättre :)

Svar: Vatten går också bra, jag äter ju inte mejeri men förut brukade jag göra med turkisk yoghurt, gott det med!
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-15 @ 21:48:52
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Postat av: Lana

Smoothie låter jättegott! Man ska nog koka nu bär...eller hur är det med ekologiska då?
Ha en fin dag!
kram
//Lana

Svar: Har ingen aning med eko om de är bättre där, jag är ju eg vaccinerad med Twinrix så jag kanske inte behöver vara så försiktig .. Blir ju lite extra jobb & ibland vill man ju inte göra "sylt" av dem ..
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-16 @ 09:58:13
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Anna

Ser jättegott ut! jag fick börja koka bären nu, min make är så nojjig. Tråkigt att de blivit så :S

Svar: Ja, hoppas de hittar en annan "källa", Kom ju på att vi är Twinrix-vaccinerade så det borde vara ok även att äta "smittade" bär !?? Vågar man chansa !? =/
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-16 @ 18:32:46
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Fyscoachen

Den där måste jag testa, låter gott med varm smoothie! Tack för tips!

Svar: Ja det blev gott, förstår inte att man inte tänkt på det innan nu när vintern varit så lång och kall! ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-17 @ 12:44:14
URL: http://www.fyscoachen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0