Chokladbollar - Raw

 
 
Har fått dille på olika "bollar" nu.
De är ju SÅ goda och lätta att göra.
 
Dessa har vi med oss på vår spa-resa.
Perfekt att gotta sig med mellan bad & träning!
 
Och äntligen har jag "upptäckt" dadlar !!
Gillar inte dessa söta frukter egentligen men som sötning i bakverk är de ju toppen.
Testade även torkade fikon i bollar men tror att jag tycker dadlar är lite godare.
Tänk dock på att de måste vara mjuka så är de torkade (torra) måste de blötläggas ca 30 min innan.
 
 
 
Choklad raw-foodbollar
ca 15 st
 
1 dl sötmandel
1 dl hasselnötter
1 dl valnötter
6 dadlar
2 msk raw kakao
ev. 2 msk kaffe/ vatten
kokos
 
Mixa mandel och hasselnötter några minuter i matberedare.
Tillsätt sen valnötter, dadlar, kakao och ev kaffe.
Mixa tills det blir en fast deg kan behövas ytterligare någon msk vatten.
 
Jag gillar när det är lite "nötbitar". Blir så härligt tuggmotstånd då!
 
Rulla till bollar och rulla i kokos.
 
 
 
 
 
 
 
 
Så här såg dadlarna ut som jag tyckte var perfekta!  :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Lana

Mmm...gott! kanske också ska testa göra något med dadlar! :)
Dina bollar tex! :)
Kramar!
//Lana

2013-02-02 @ 18:45:18
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Lina

Dessa är verkligen mumma :)

Chess var väldigt bra, duktiga sångare! En toppenkväll på Operan!

Ha en skön söndag! :)

2013-02-03 @ 09:48:16
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Sanna

Åh, mums! Har verkligen intresserat mig för raw food. Kul med lite recepttips!

2013-02-03 @ 21:23:01
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0