Kettlebell Workshop på The B-room

 
 
Oj vilken dag jag har haft!  Gissar att jag kommer vara lite mör i kroppen imorgon!
Och det är det värt.
 
Åkte hemifrån vid 8.20 för att anlända hos fina Betty på The B-room vid 9.30.
SÅ kul att träffa tjejen vars blogg jag läst i över ett år.
Tjejen som faktiskt fick mig att köpa mig en Kettlebell, av ren nyfikenhet.
Detta lilla klot som skulle ge så bra träning för hela kroppen.
 
Och mycket riktigt gillade jag den från första stund. En KB blev till två efter några månader.
Men jag hade ingen som riktigt kunde visa mig hur man gör, riktig teknik.
Hade en DVD & kollade massor med YouTube-filmer men det är ju inte tillräckligt.
 
SÅ när jag såg att Betty skulle ha en workshop hoppade jag på direkt.
 
Det var jag och 15 till förutom Betty och hennes Martin som var där.
 
Detta tillfälle var perfekt för mig, hade ju tränat en del KB innan men med bristande teknik.
Vi nötte teknik genom svingar, rackpostion, clean, press, push press, snatch och slutligen jerk.
Noggrant steg för steg och tränade dessutom andningen (inte helt lätt ens det ;).
Betty är verkligen ett proffs som brinner för detta och har en härlig utstrålning !! 
 
Efter det körde vi ett träningspass med 19 olika övningar för uthållighet,
30 sekunders intervaller - ingen vila mellan övningarna.
 
2 varv av:
dubbelhandssving
enhandssving höger / vänster
figure 8
clean höger + vänster
knäböj
bicepscurl
explosiva marklyft (med hopp)
tricepspress
around the world
pressar höger / vänster
utfall med kb under ben
halo
armhävning med hand på kb
russian twist
sidoplanka höger / vänster
 
 
I fyra timmar höll vi på totalt !!
 
Det var väldigt roligt att träffa alla bl a Cilla vars blogg jag också läst länge,
 även några som jag "träffat" på Facebook - känns ju som om man känner varandra!!
 
Fick mer lust att träna med dessa klot nu! Nu har jag lite bättre teknik och ska kämpa vidare.
 
 
Väl hemma så väntade middagsbesök av barndomsvänninan med pojkvän.
Maken hade lagat middag: helstekt entrecote & rotsakspytt.
Jag hade förberett paleo-bea & en paleo-rödvinsås !
Godaste middagen efter en toppendag .. och ett härligt sällskap.
 
Nu ska jag kolla lite Mello !!!
 
 
Dagens schema
 
 
 
 
Nästan hela gänget
 
 
Jag , Betty & Cilla
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Låter som en superhärlig dag!! Kul! :D

2013-02-23 @ 21:06:57
URL: http://emeliemaria.blogg.se
Postat av: Anna

Åh vad kul! Vilken rolig grej!

2013-02-23 @ 22:22:46
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se
Postat av: milla

Vilken härlig dag:) Kettelbells har jag tränat lite grann när det är med på cirkelgym:)

Svar: Ja kul att träffas sådär och KB är grym träning !! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-23 @ 23:28:58
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Minatraningstajts

Snygga ni är! Vad är skillnaden mellan vanlig bea och paleo?

2013-02-24 @ 09:00:44
URL: http://Minatraningstajts.wordpress.com
Postat av: Minatraningstajts

Snygga ni är! Vad är skillnaden mellan vanlig bea och paleo?

Svar: I den vanliga är det smör (mejeri) men jag gjorde mer som en majo på olja ..
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-24 @ 09:01:01
URL: http://Minatraningstajts.wordpress.com
Postat av: Mina träningstajts

Ja, så klart! Mmm så gott det låter!

2013-02-24 @ 12:45:30
URL: http://Minatraningstajts.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0