Konsumtionsfri månad

Minaträningstights har en toppen-utmaning i februari som jag hakat på.
 
Att inte konsumera mer än nödvändigt - visst låter det toppen!!?
Man spar pengar & på miljön !
 
Försöka i första hand med frys/kyl/skafferitömning.
Lika med hygienartiklar, ta slut på det sista i tubarna/flaskorna.
 
 
Dvs jag får givetvis köpa det som "måste" handlas.
 
Men inga kläder, skor eller tidningar.
Jag ska även försöka ställa bilen i mesta möjliga mån.
 
Har ju haft under januari en "vit" månad - inget socker eller alkohol. 
Jag är borta första helgen i februari, då blir det lite fest men resten av månaden
ska jag försöka hålla mig utan sådant även denna konsumtionsfria februari !
 
 
Tänkte även när jag ändå håller på "rensa" i garderober och skåp.
Har tänkt på det så länge men kanske det blir av nu när jag skriver ner det!
Lämna det som blir över till Erikshjälpen eller Stadsmissionen.
 
Rensa i röran !!  DET mår man bra av ..
 
 
Någon mer som blir sugen !??
 
Kom igen nu - en månad går fort, februari är ju så kort !! ;)
 
 
På tal om det - en mycket bra bok :
 
 
Men köp den INTE i feb om du är sugen - låna på biblioteket !!  ;)
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Bra idé! Jag brukar normalt inte shoppa så mycket, jag har så många andra stora utgifter (terapi, hormonella besvär, linser) så jag drar in på shoppingen istället, visst handlar jag också ibland, det behöver man få göra men i överlag är det ganska lite... Cyklar och går gör jag också för det mesta, det går oftast fortare, är skönare att slippa trängas och man får vardagsmotion, perfekt! : ) Jag brukar klara mig på en remsa per månad.
Och att rensa då och då är så skönt, jag känner mig alltid "lättare" när jag har resnat!
Lycka till med din månad! : )

2013-01-29 @ 12:23:48
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Lana

Mycket bra idé! Jag har infört köpstopp här också! :)
Ha en toppen tisdag!
Kramar!
//Lana

2013-01-29 @ 13:31:30
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Karro

Jag är helt hopplös, kläder kommer jag inte kunna hålla mig borta från, men annat kan jag självklart ta slut på hemmaa först innan jag köper nytt och det fixar jag ABSOLUT under en månad!

Svar: Ja men det är en bra början!! (Så tar du kläderna sen... ;))
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-29 @ 14:50:47
URL: http://Livskraft.blogspot.se
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Åh vilken bra utmaning! Den ska jag vara med i!! :D

Svar: Härligt Emelie!! Detta fixar vi .. ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-29 @ 19:08:34
URL: http://emeliemarias.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0