Parmesanbakad hokifilé

 
 
 
Hade fisk i frysen som jag tagit fram och såg detta hos
"Allt om LCHF" och det både lät och såg så gott ut!
 
Hade tidigare köpt färdigflarnad typ parmasanost jag gillar.
Smidig att ha i kylen och god att äta som den är eller på ex sallad.
 
 
 
 

Hokifilé med parmesantopping

(3-4 port)

 

400 g hokifilé (eller torsk, lax)

1 dl flarnad/riven parmesanost


25 g rumsvarmt smör

2-3 msk majonnäs


1 pressad vitlöksklyfta

2 msk färskpressad citron

½ dl grovhackad basilika

nymald svartpeppar


½ tsk salt

ev körsbärstomater

 

Gör så här:

 

Sätt ugnen på 200°.

 

Lägg fisken i en ugnsfast form och ställ in i ugnen i drygt 15 minuter.

 

Blanda de övriga ingredienserna i en skål.

 

Ta ut fisken och bred blandningen över.

 Höj ugnen till 225° och gärna med grillfunktion.

Lägg gärna halverade körsbärstomater runtom.

 Stek klart i ugn ytterligare i ca 5-10 minuter.

 

Jag serverade med stekt rödkål och gröna bönor till.

 

 

 
 
 

 

 


 

 

Denna praktiska ost hade jag.

 

 

 

 

Servera med kokt broccoli.

 


Kommentarer
Postat av: Karro

Mums så gott, jag måste verkligen äta mer fisk.
Yes idag var första dagen på jobbet. Jag jobbar som HR- konsult.
Kram

Svar: Hoppas det gick bra på jobbet. Alltid lite jobbigt att komma tillbaka efter lång ledighet, räcker att åka till Thailand ett par veckor ;)..
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-23 @ 18:32:02
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Mmmm... ser jättegott ut! Älskar fisk i alla möjliga och omöjliga kombinationer. :-)

Svar: Visst är det gott!! Fisk har jag svårt att tröttna på .. :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-23 @ 19:41:38
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Lana

Vilken bra maträtt! Är ju perfekt för mig, då är den näst intill mejerifri! Blev så sugen på fisk nu! Så till nästa vecka blir det fisk! :)
Ha en toppen kväll!
Kram
//Lana

Svar: Ja så när som parmesanosten .. blev väldigt smakrikt. Pecorino kanske funkar bättre för dig, fått för mig att get/fårost är skonsammare men kanske bara som jag tror. Eller VILL tro för jag tycker det är SÅ gott ... ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-23 @ 20:10:48
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Lina

åh alla dina matbilder ser helt fantastiska ut!! :)

Svar: Tack Lina! Mat ÄR fantastiskt .. eller hur ! ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-23 @ 21:13:18
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons Kök

Mmmm, vilka goda smaker det var här i din firre då, kan inte bli annat än smarrigt!

2013-01-24 @ 15:44:28
URL: http://martenssonskok.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0