Utmaning i plankan !!

Vad vore väl januari utan en utmaning !??
 
 
Nu har jag antagit Sofys (uppochhoppa) utmaning i plankan.
 
Man ska börja med att maxa sig - dvs så länge man orkar!
Jag orkade 2:42 .. (trodde jag var starkare men är ju inte 100-pigg heller ;)
Sen ska man se hur mycket man förbättrar sig i procent!
Alltså klarar man 1 min från början och ökar till 2 så är det ju 100%.
 
Här är det i första läget kanske inte så bra att planka för länge!?? 
Tur jag är lite hängig då .. ;).
 
Plankan ska alltid vara på tårna sen är det fritt med
låg (armbågarna) eller hög (med raka armar).
 
 
Bild från Sofys blogg

Kommentarer
Postat av: Karro

Underbar bild på hunden.
Bra utmaning, kör så det ryker.
Kram

2013-01-05 @ 14:14:41
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: Marie

Tyvärr är jag så dålig på att följa utmaningar men jag skulle verkligen behöva stärka min magmuskler så att jag klarar vissa yogaövningar lättare. : )

Svar: På yogan jag går gör vi den höga plankan en del och den gillar jag bättre än den låga på armbågarna. Båten är ju också en grym mag (+yoga)-övning. Är ganska stark i mina magmuskler tror jag .. men man kan ju alltid bli starkare ! ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-05 @ 15:40:04
URL: http://asitismarie.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0