Helgens grilltips

Grillad ryggbiff, ugnsrostad sötpotatis, grillade grönsaker, sallad & beasås.
 
 
 
Jag älskar grillade grönsaker på spett men kan tycka det är lite "bök" att göra dem ibland.
En del vill inte ha det och andra vill ha det ...
SÅ de sista gångerna nu så har jag grillat grönsakerna på "samma" spett för att
sen lägga i skål och var och en får plocka ur det den vill ha. Jag själv gillar ju ALLT.
 
Låter särskilt zucchinin få vätska ur lite först med salt. Sen penslar lite olja och kryddar
med salt och eventuellt andra kryddor såsom persillade, vitlök eller liknande.
 
 
Här paprika, zucchini, champinjoner och tomater.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Perfekt ! jag är som du och älskar ALLA grillade grönsaker medan grabbarna är betydligt mer "kräsna" :)

2013-06-16 @ 18:17:34
URL: http://frokenmela.se
Postat av: jannica

gott!!

2013-06-16 @ 20:33:39
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0