Smoothiefrälst

 
Sista veckan har vi "smoothat" oss jag och döttrarna varje dag.
 
En frukostsmoothie som jag druckit på jobbet och en kvällssmoothie har det blivit.
 
Det blir en lite matigare variant på morgonen, fylld med nyttigheter.
Och det mäktar mycket mer än vad jag trodde ..
 
Just apelsin går ju jättebra att köra i handmixer till juice.
Av någon anledning hade jag inte testat innan, 
hade nog fått för mig att en juicepress behövdes till det.
(Det var dottern som lärde mig!! )
 
Perfekt då behöver man en maskin mindre i köket ju!!
 
 
 
Här är det kokosmjölk, banan, avokado, 1 näve färsk spenat, jordgubbar
och har även 1 tsk chiafrö och 1 msk smoothiemix med hampa i.
 
Mixar och ev lite vatten i om det blir för tjockt.
 
 
 
 
 
 
 
Kvällssmoothien har äldsta dottern gjort innehållande:
apelsin, kiwi och hallon som mixas ihop. Jättegott !!
 
 
 
 
 
Denna hade jag till jobbet igår innehållande:
grönt äpple, kiwi, avocado, ingefära, 1 tsk chia, 1 msk smoothiemix & lite vatten.
 
 
 
 
Här är en med blåbär, björnbär, spenat, apelsin, lite hampa & smoothiemix.
 
 
 
Visst är det underbara färger !!!
 

Kommentarer
Postat av: Margot

Det var många smarriga smoothies, länge sedan jag gjort någon sådan, kanske dags nu!
Ha en fin lördagkväll!
Kram
Margot

Svar: Ja det är gott med smoothies, lite som både mat/efterrätt!! ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-23 @ 16:21:38
URL: http://mammasdeli.blogspot.com
Postat av: Fröken M - Vinn 8 påsar naturligt påskgodis !

mums va gott !! här dricks det smoothies varje morgon ! Oftast blir det med jordgubbar, hallon och banan - men jag är sugen på att testa någon "smoothiemix" för att få i ännu mer nyttigheter :)

Svar: Ja dessa "mixar" innehåller mycket nyttig. Men det är bra även bara med ex lite spenat i och det ger ingen vidare smak. Mixarna har lite speciell smak (lite gräsigt) - men jag gillar det!
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-23 @ 19:17:17
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0