Majas goda ostplättar

 
 
 
Äntligen fick jag tummen ur att göra dessa plättar/bröd som så många redan testat.
Maja följer jag på Instagram  (Majas LCHF) och hon har massor med trevliga recept.
 
Det blir som bröd att äta med pålägg, man kan ha dem som pizzabotten,
eller som jag hamburgerbröd eller som ett gott tillbehör.
 
Ofta får vi "ostslattar" över här som jag brukar riva och frysa in.
Perfekt att använda här ...   gärna blanda olika ostar.
 
 
Så här kommer hennes recept:
 
Majas ostplättar:
 
3 ägg
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
4 dl riven ost
ev. frön att strö över
ev. krydda ex oregano/brödkrydda/paprikapulver
 
Sätt ugnen på 200°.
 
Vispa upp äggen, blanda i bakpulver, fiberhusk (& ev. kryddor) till jämn smet.
Blanda sist ner den rivna osten.
 
Klicka/bred ut på bakplåtsklädd plåt i valfri storlek.
Jag gjorde 9 stycken här, strö över ex sesamfrö/solroskärnor.
 
Grädda tills de blir gyllenbruna, ca 7-10 min.
 
Som pizzabotten kan man bre ut till en stor kaka.
(Förgrädda lite innan "pålägget" läggs på).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara - träning och hälsa

Åh så gott, detta ska testas :D

Svar: Väldigt gott, smidigt och dessutom lätt att göra! Perfekt med andra ord! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2014-06-25 @ 18:31:09
URL: http://nolongerironic.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0