Strongman

 
 
 
Igår kväll var det "invigning" på sommarens nya pass på mitt gym.
"Strongman". Jag var givetvis där. Första (man) "kvinna" bokad !!  :)
 
Funktionell träning med tunga vikter.
 
Vi välte däck, drog varandra på släde i asfalten, lyfte tung säck, farmers walk, 
kastade medicinbollar högt, drog tung ställning framför oss, vi gjorde benböj med tunga vikter,
slängde tunga rep, slog slägga på däck, lyfte tung boll från mark till över huvudet. 
 
Man jobbade två & två, 10 stationer, 45 sek jobb för den ena  
- då gjorde den andra  ex. jumping jacks,
sen dags för den andra, 15 sek vila/byte mellan.
D v s 2 min på varje station x 2 varv.
 
 
Det var roligt & tufft men känns mer som "lek/tävling" än träning när man gör det.
 
 
 Det är jag som drar släden ...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(Svettig tjej efter ..  )
 
 
Börjar kännas i kroppen lite redan nu ..  kan bara ana hur det känns ikväll / imorgon.
 
Ska nu mjuka upp kroppen med en liten löptur!!
 
Härligt med FREDAG !!!  
 
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Kul, gissar att det kommer kännas ordentligt i kroppen dagen efter.
Kram och trevlig helg

Svar: SÅ kul, men hade faktiskt inte förvånansvärd träningsvärk alls. Tog kanske inte i tillräckligt .. ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2014-06-27 @ 13:03:51
URL: http://livskraft1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0