Ostsnacks av brie

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Brukar ju göra ostchips lite då och då som ju är så gott. Perfekt tillbehör till ex tacos. Se länk här
 
Nu har jag sett länge på nätet tips om att göra "snacks" av brie. OCH himmel så gott det var!! Detta är klart min nya favorit ...  Att det även var lätt (tar bara några minuter) är ju inte fel. Det blir sådär härligt sega, salta & lite knapriga.
 
Jag har gjort mina i micron, går ju extra snabbt. (Har även läst men inte testat att de har gjorts i ugn med gott resultat.)
 
Jag har lagt dem i knäckformar där de inte flyter ut utan blir lite tjockare och jag har lagt dem direkt på bakplåtspapper där de flyter ut och blir lite mer "chipsiga".
 
 
Det är bara att skära i fyrkantiga små bitar, jag gjorde som sagt lagom så de fyllde knäckformar.
(Jag har inte tagit bort kanten runt men det kan man om man vill.)  
 
Har även köpt en variant på Lidl, en avlång ost - perfekt att skära i skivor att bara lägga ut.
 
Pudra ev på någon krydda ex torkad dill eller paprikapulver.
 
Micrar dem ca 2-2,5 minuter på full effekt.
 
Klara!!  
 
Är man sötsugen är det himmelskt gott med en droppe honung på!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Utan knäckformar direkt på ett fat ..
 
 
 Snacking - osten jag köpt på Lidl.
 
 
 Här har jag lagt dem på en kycklingssallad - jättegott !! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0