Halva veckan kvar!

 
 
En härlig känsla när det känns som man varit borta i mer än en vecka när man i själva verket har mer än halva veckan kvar!
Tror att det kan bero på att vi denna gången bor på ett hotell med 16-årsgräns. Det är en stor skillnad på ljudnivån när man jämför. Och ljudnivån här gör en avslappnad och avstressad. Ett bra val med andra ord.
 
Hotellet är dessutom modernt, fint och fräscht. Finns solstolar, pool, jacuzzi, sköna korgmöbler och på taket en solterass med fin utsikt. Det finns ett Spa och ett gym som inte ingår i priset tyvärr utan kostar 5 euro/besök. Vore väl kanske ok men de öppnar inte förrän 10 och jag vill ju helst morgonträna. Motion har jag hittills fått på annat sätt. Dels bor vi en bit upp på berget och det är många trappsteg upp hit. Så trappträning blir det en hel del. Sen har jag sprungit och powerwalkat varje morgon. I morse sprang jag en backig runda till Amadoresstranden. Blev ca 6 km. Bästa starten på dagen.
 
Igår tog vi en båt till Puerto de Mogán som är en turistort på Gran Canarias sydkust, ursprungligen en fiskeby. En väldigt mysig, blommande by som har en stor marknad fredagar. Det fanns en del att fynda där. 
 
 
Ja vi har det ganska bra med andra ord. Idag har dock solen lyst med sin frånvaro hittills. Har ägnat mig åt bokläsande. Trevligt det med! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

www.fokuseradenergi.se

2015-04-04 @ 18:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0