Från besviken till ändå nöjd

 
 
 
 
 
Helgen har varit härlig med blandade känslor.
 
Det började i fredags när jag fick mail att vår resa till Sicilien över påsk har blivit inställd då det var för få platser bokade. Stor besvikelse! Vi hade sett fram emot denna resan så hela familjen ..
 
Har ju ordnat med semester på jobbet och vikarie till mina pass på gymmet, dessutom är ju  barnen lediga och de får ju inte ledigt så lätt längre.  SÅ började kolla lite andra resor den veckan. Finns inte så mycket att välja på tyvärr.
Dessutom vill vi inte ha för lång "transfertid" här i Sverige, bor ju i Kalmar och ska man ta sig till Arlanda eller Kastrup tar det så mycket tid. Särkskilt när man bara ska vara borta en vecka. DÅ är det lite bekvämlighet som gäller för oss.
 
Till slut hittade vi resor från Växjö till Gran Canaria. Har varit där en gång för nästan exakt 20 år sedan. Datum och flygtider var bra så det fick bli det. Puerto Rico valde vi denna gången. (För 20 år sedan var vi i Arguineguín). 
Nackdelen med Puerto Rico tycker jag är att det inte finns hotell precis vid stranden. Det är ju så underbart att bara gå och ta ett morgondopp i havet!!  Men utsikten tror jag blir helt OK. Vi ska bo här på Servatur Casablanca. Verkar fint så nu längtar vi igen!!!  Hoppas bara vi får värme där borta!!
 
Har ni varit i Puerto Rico ??  Tar gärna emot tips. Har hört att Amadores Beach ska vara fint ..
 
 
Annars var helgen toppen! Var hos fina systerdotter Elsa som fyllde 5 i lördags. Även där planerade vi en liten resa några av oss syskon (vi är ju några stycken ..  ). Bara en kryssning till Polen men det kan vara trevligt nog. Båt fram och tillbaka med en heldag i Polen. 
 
Söndagen startade jag på gymmet där jag "körde" Vasaloppet på Inodoor. Efter 4:01:48 klev vi av. Möra i benen, tycker nog detta var jobbigare än förra året då jag satt på spinningcykel.  Lite galet men det är väldigt roligt. Gänget spurtar, peppar och kämpar på tillsammans med de "riktiga" deltagarna som vi ser på TV:n samtidigt.
 
Sen när man kom ut nyduschad gick det ju inte klaga på vädret!! Vilket underbart vårväder ..  Blev lite plantering av tomatplantor och lite solande mot husväggen. UNDERBART !! 
Blev även årets första grillning igår, ryggbiff med sötpotatisstrips. SÅ gott !! Första gången är den bästa !  :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilder på Puerto Rico & hotellet vi ska bo på från ving.se
 
 
Svettiga tjejer under en "liten" blåbärssoppepaus ..
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Nä va trist när det inte går enligt plaerna, men tur i oturen ändå att det verkar lösa sig med semester trots allt !
Jag har bara varit i Puerto Rico en dag,
och de mesta av den dagen spenderades i angry birds parken, men jag fick ett intryck av att staden v trevlig, och jag är säker på att ni får en härlig resa :)

Svar: Ja det blir säkert bra. Skönt att bara komma iväg och när man ändå fixat ledigt så var det ju ett bra alternativ!! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2015-03-09 @ 15:49:14
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0