Peanut Butter Cups

 
 
Det allra enklaste och  godaste godiset gör jag på några sekunder. Nötsmör & nötter är lätta att variera.
Fick av döttrarna en ask med tunna skivor mörk choklad från Marabou som gör det så lätt. Går ju använda vanlig valfri choklad som smälts men då blir momenten lite fler.
 
Jag använder här:
 
Marabou dark - tunna skivor
cashewnötter
kokoschips
jordnötsmör
lite flingsalt
 
muffinsformar i silicon
 
 
 
 
 
Bottna formarna med en skiva choklad.
 
 
Lägg över en sked nötsmör, nötter, kokoschips & toppa med en chokladskiva.
 
 
Och smält i micro full effekt ca 1 min & toppa sen med lite havs / flingsalt. 
 
 
Låt svalna i kyl eller frys.
 
 
 
 
 
 
Färdig att avnjutas!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer
Postat av: tewa75

Åhhhhh så gott! Så enkelt. Måste testas. Minus cashewnötterna då... Är superallergisk... ;)

Svar: Åhh så trist att vara allergisk mot cashew som är så gott! Tål du andra nötter!?
mariasfavoriter.blogg.se

2015-11-12 @ 10:44:07
Postat av: tewa75

Jag tål mandlar, hasselnötter och jordnötter(är väl ingen nöt egentligen...) eller hur det nu var. :)

Svar: Vad skönt Terese, helt utan nötter vet jag inte om jag skulle klara ;). Skämt åsido är man allergiskt så är man. Just mot nötter verkar inte vara så kul heller. =)
mariasfavoriter.blogg.se

2015-11-12 @ 16:02:24
Postat av: lina

Åhhh jösses så gott det låter :)

Svar: Det ÄR gott Lina! Att det går fort, man (jag) oftast har ingredienserna hemma gör saken så mycket lättare med. :P
mariasfavoriter.blogg.se

2015-11-12 @ 19:59:26
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: ISA

jäkel vad gott! jag som älskar reeses, kan tänka mig dessa var MINST lika goda!? :)

Svar: Vet du .. jag har inte smakat Reese's men tror dessa är lika goda! :P
mariasfavoriter.blogg.se

2015-11-14 @ 15:58:08
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen

Gud så gott! Och ENKELT - perfekt!

sv: Röran var magiskt kan jag lova ;)

2015-11-16 @ 12:55:42
URL: http://goforfit.se/
Postat av: Emma

Men åh, det där ser ju helt ljuvligt ut!

Svar: Det enkla är ofta det godaste .. :P
mariasfavoriter.blogg.se

2015-11-18 @ 09:36:58
URL: http://ptbyemma.se
Postat av: Eva

Tack, snälla Maria, för bra recept. Nu har jag gjort julgodis som känns lite nyttigare

Svar: Vad kul att du testar mina tips! Godis kan ju faktiskt vara riktigt hälsosamt!:)
mariasfavoriter.blogg.se

2015-12-22 @ 10:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0