Kortleksträning

 
 
Häromdagen gjorde vi en Kortleksträning. Som lite variation mot all Tabata & Cirkelträning.
Jobbigt men ändå kul och den kan man ju variera med vilka övningar man vill.
 
Man väljer en övning för varje tecken och gör antalet som kommer. Ess är 14 reps.
 
Jag hade Armhävning, Benböj, Fällkniven & Burpees. Även Jokrarna fick vara med.
 
Den som först är klar vänder nästa kort och vi väntade inte in den som inte hunnit utan övningen byter där.
Jag hann med alla övningar förutom ett par burpees. 
 
SÅ summa om man gör alla övningar blev:
104 Armhävning
104 Benböj
104 Fällkniv (sit-ups)
104 Burpees
 
Sen hade jag 20 Jumping Jacks på första Jokern och 20 Utfallsgång på den andra.
Vi tog liten kort vätskepaus mellan Jokrarna. Annars körde vi på i ett flöde, mycket puls blev det!  :)
 
Totalt tog passet ca 25 min.
 
Tid som ALLA har några gånger i veckan!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0