Söndagens middag

 
I söndags hann vi grilla precis innan det började ösregna.
 
Vi grillade spett av fläskfile och en köttig kryddkorv
tillsammans med paprika och rödlök.
 
Dottern gjorde sallad och jag hade zuccinisallad till.
Såsen gjorde jag av peston  som var kvar
ca 2 msk blandad med 1 dl  creme fraiche.
 
Ett tips om du ska ha fetaost i sallad är
att smula den fint istället för ha tärningar.
Blir mycket mer smak på hela salladen då.
Det blev vi serverade i Bulgarien för länge sen.
 
En härlig komplett söndagsmåltid.
 
Som tur är har vi inglasad altan så vi satt där och
mös och tittade på de stora dropparna som föll.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia - ett bättre du

Ahhh, vilken underbart god middag det låter som!

2012-06-25 @ 20:52:32
URL: http://ettbattredu.se/blogg
Postat av: Russin

mums ser riktigt gott ut..

det vart ett tufft pass för dig på gymmet.. :) skönt.. jag hoppas på att komma iväg i morogn igen till gymmet.. Crossen och roddmaskinen tänkte jag ge mig på.. :) kanske går jag en runda bland maskinerna med..

kramisar

2012-06-25 @ 21:38:49
URL: http://russinsdagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0