Mandelpanerad torsk med blomkålsmos

 
 
 
 
 
 
Åhh vad jag älskar fisk. Och det var längesen jag åt panerad sådan. Detta blev väldigt gott och är ju så lätt att göra.
 
Brukar köpa fisk från fiskbilen som brukar komma till byn men nu har den inte varit här på några veckor så det blev ett fryst torsk från affären.
 
Gjorde en kall sås som påminner lite om remouladsås. Här är receptet på den.
 
Blomkålen kokte jag i micron, mycket smidigt.
 
 
Panerad fisk
 
500 gr torskfilé (eller annan fisk)
1- 2 ägg
2 dl mandelmjöl
2 msk kokosmjöl
1 tsk salt
2 krm vitpeppar
 
Skär fisken i mindre bitar.
Vispa upp ägg i en tallrik/skål och doppa i fisken där.
Blanda mjölet med kryddor i en annan tallrik/skål och
blanda runt den äggdoppade fisken däri.
 
Stek i kokosolja/olja/smör tills fisken är klar.
 
 
Blomkålsmos
 
1 blomkålshuvud ca 7-800 gr
½-1 dl kokosmjölk (går med grädde med)
salt, vitpeppar
 
Skär blomkålen i mindre bitar, jag brukar skiva den.
Lägg i en microsäker lite större burk/skål tillsammans med kokosmjölken.
Sätt på högsta effekt ca 12-15 minuter. Känn så den är mjuk. 
 
Tag ur och mixa med stavmixer och smaka av med salt och peppar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lana

Oj, oj, oj, vilken god fisk! Och blomkålsmos passar ju perfekt till fisken! Mums!
Ha en fin kväll!
Kram kram

Svar: Visst är det gott med fisk! Har ofta varit dålig på att steka den (eftersom jag länge undvikit vanligt ströbröd). Men det kommer bli oftare nu!=)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-10-10 @ 19:48:44
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Ja jag är mycket nöjd!! Tycker den är väldigt lätthanterlig och inte lika "låst" som iphone då man måste ha itunes och appleprylar för att kunna synkronisera med saker ;D Kameran är bra tycker jag och det är lätt att blogga från den, wordpressappen är iaf mycket bättre på samsung än iphone men vet int ehur det är med blogg.se :)

Svar: Tack för råd & tips!! =)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-10-10 @ 20:16:30
URL: http://emeliemarias.wordpress.com
Postat av: Karro

Mums!
Blomkålsmos måste jag testa, låter supergott.

Svar: Ja gör det ! Det är SÅ gott .. godare än potatismos om du frågar mig!=)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-10-11 @ 11:29:34
URL: http://livskraft1.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0