Typ remouladsås / hamburgerdressing

 
 
 
 
God sås till ex fisk är ju remouladsås.
 
Här är en variant jag gjorde till den mandelpanerade fisken.
Är även passande till ex hamburgare !
 
Mycket god tycker jag och gott med kapris i.
 
 
1 dl majonäs
7-8 cm tärnad gurka färsk /eller några cornichons
1 tsk dijonsenap
1 tärnad avokado
½ msk citron el limejuice
1 tsk gurkmeja
salt, peppar
ev. lite tomatpuré
 
Enklaste sättet tycker jag att tärna en avokado är att först dela den på mitten.
Ta ur kärnan och sen göra ett rutmönster med kniv ända ner till skalet.
Sen gröper man bara ur den med en sked.
 
Blanda ihop alla ingredienser i en skål lite försiktigt.
Smaka av med salt och peppar.
 
 
 
 
 Här serverad med panerad fisk och blomkålsmos
 
 

Kommentarer
Postat av: Sonja

Namnam!! :)
Jag älskar också fisk! Och det här både låter och ser helt toppengott ut! Som fiskpinnar och potatismos, bara 10 gånger godare!

Ha en riktigt fin torsdag!
Kram Sonja

Svar: Visst är det MYCKET godare !! =)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-10-10 @ 20:15:12
URL: http://www.motionwellness.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0