Pesto (mjölkfri)

 
Pesto använder jag som smaksättning till mycket.
Gott även som det är att doppa grönsaker i
eller som pålägg på fröknäcke eller bröd.
 
Jag gjorde en pesto utan ost - och det blev lika gott.
Blandade i mitt mandelsmör istället för pinjekärnor.
 
Det är så kul att experimentera lite med mat.
Och oftast blir det faktiskt bra ..
 
 
Peston gjorde jag så här:
 
1 dl olivolja
ca 2 dl basilika (nästan en kruka)
1 hackad vitlöksklyfta
1,5 msk mandelsmör
salt, peppar
 
Mixa allt i en bägare några sekunder.
Smaka av med salt och peppar.
 
Häll upp på glasburk om du inte använder allt.
Håller flera dagar i kylen - se bara till att det täcks med olja.
 
 
 
 
 
Denna bilden är från förra gången jag gjorde pesto men den ser typ likadan ut..
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Mums, älskar pesto.

2012-10-29 @ 15:56:11
URL: http://livskraft1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0